Subskrybuj: Posty | Komentarze

Zaistniej w Internecie

Podczas poszukiwań wymarzonej pracy coraz częściej wykorzystuje się Internet. Jest to miejsce, które służy przede wszystkim jako źródło ofert pracy, ale korzystamy z niego również po to, by tworzyć swój własny wizerunek (jako potencjalnego pracownika), często również to pracodawcy wykorzystują sieć do tworzenia własnego PR. W Internecie znajduje się wiele serwisów, w których można tworzyć własny wizerunek. Należy jednak pamiętać o tym, że wiele osób korzysta z tej możliwości. Dlatego też warto odpowiednio zadbać o to, by stworzyć jak najlepszy i najbardziej profesjonalny wizerunek potencjalnego pracownika. Ta sama zasada dotyczy również pracodawców – im lepszy PR internetowy danego pracodawcy, tym większe prawdopodobieństwo, że będą się do niego zgłaszali najlepsi profesjonaliści.

Kreowanie wizerunku przez osoby prywatne nie jest trudne. Wystarczy tylko trzymać się kilku prostych zasad. Oczywiście podstawą jest umieszczenie wszelkich swoich danych odnoszących się do wykształcenia i kompetencji zawodowych – a więc nie tylko ukończone szkoły i dotychczasowe doświadczenie zawodowe, ale również odbyte kursy, szkolenia, a nawet staże i praktyki. Oczywiście wszystkie umieszczone informacje muszą być prawdziwe. Nie powinniśmy zapominać o dodaniu aktualnego zdjęcia, a także precyzyjnej informacji na temat swoich oczekiwań odnośnie do przyszłej pracy. Oczywiście, wszystkie podane informacje muszą być zgodne z rzeczywistością, zadbajmy też o poprawność ortograficzną, interpunkcyjną i stylistyczną. Mówiąc krótko, należy zadbać o jak najlepsze połączenie CV i listy motywacyjnego.

O swój internetowy wizerunek powinni zadbać również pracodawcy. Atrakcyjny dla pracownika wizerunek firmy w Internecie to podstawa do tego, by zjednać sobie jak największe zaufanie ludzi – zarówno potencjalnych pracowników, jak i klientów. Tu ważna jest obecność takich elementów jak strona internetowa (bogata, przejrzysta i często aktualizowana), czytelne i atrakcyjne logo, aktywna reklama internetowa, a także marketing tworzony za pomocą internetowych promocji i konkursów.