Subskrybuj: Posty | Komentarze

Dobre maniery w pracy: na co zwrócić uwagę w relacjach biznesowych?

Businessman And Businesswoman Shaking Hands In OfficeSavoir vivre w biznesie to temat tak rozległy, że można poświęcić mu kilka książek. Ale jak wiemy czas to pieniądz, a informacja to potęga – dlatego biznesmani potrzebują szybkich rozwiązań. Sprawdź na co zwrócić uwagę i jak poradzić sobie w skomplikowanym świecie sztywnych reguł biznesowej etykiety.

Odpowiedni ubiór

 Właściwe dobranie go do okoliczności oraz standardów kontrahentów może mieć duży wpływ na sukces prowadzonych przez nas działań. Przesadnie niezobowiązujący lub nadmiernie oficjalny może kreować nasz wizerunek w sposób zamierzony lub nie. W ogromie pracy nasze plany często ulegają zmianom, a w ciągu dnia strój może się niefortunnie pobrudzić – aby zawsze wyglądać schludnie i profesjonalnie, warto pamiętać aby w zanadrzu mieć rezerwową marynarkę, uprasowaną koszulę lub nawet przenośny komplet do pielęgnacji obuwia.

Komunikacja w biznesie

 Zarówno ta osobista, jak i telefoniczna lub mailowa może mieć strategiczne znaczenie w kontaktach z kontrahentami. Kluczem do sukcesu jest nie tylko osiągnięcie krótkoterminowych celów, czy przekonanie partnerów biznesowych do swojej racji. Umiejętnie prowadzona komunikacja może zapewnić sympatię, przychylność, a przede wszystkim lojalność współpracowników i klientów. Jak więc rozmawiać zgodnie z zasadami savoir vivre? Przede wszystkim, należy pamiętać o wzajemnym szacunku i odpowiednim doborze słownictwa. Warto też kontrolować, aby rozmowa nie zeszła na zbyt odległe tory.

Standardem w kontaktach z klientami powinno być jak najszybsze reagowanie na ich maile i telefony. Nie wolno też zapominać o komunikacji niewerbalnej.

Profesjonalizm w każdym calu

To nie tylko pusty slogan. Jakość świadczonych usług, przyjazna kultura organizacji, przestrzeganie zasad etyki biznesowej i przede wszystkim, szacunek do współpracowników oraz klientów to elementy, które powinny być podstawowym budulcem każdej firmy. W praktyce są jednak wyróżnikiem najlepszych. Jeżeli więc zależy Ci na nieskazitelnym wizerunku i dobrych relacjach z kontrahentami pamiętaj, że podstawą biznesowej etykiety jest uczciwe wykonywanie swojej pracy.

Więcej na temat dobrych praktyk w biznesie znajdziesz na:

 http://www.grafton.pl/strefa-kariery/